måndag 1 december 2008

FYI: I Hurt Too

Aj!

Jag ramlade med cykeln i torsdags och lider fortfarande av sviterna efter fallet. Jag har dock bara mig själv att skylla när jag försöker åka upp på en trottoar sidledes. Och så blev det hål i mina jeans också.

Men nu är i alla fall min helg över, den tunga v. 1 helgen. Då är det jobb hela helgen lång och det är inte utan att man är lite mör så här på söndagkvällen... Dock har biopubliken hittat annat att göra på helgerna eftersom det har lugnat ner sig betydligt sedan Bond haft sina glansdagar.

Nu så ska jag väl köra igång på allvar med det här uppsatsarbetet jag har förutsatt mig. Men det är lättare sagt än gjort när jag hittat en site som har svenska TV-serier som specialitet. Jag har äntligen fått se om den så snygga avslutningen av svenska dokusåpan Rikets första säsong, ni vet (ni som såg och följde serien) när Amelie frågar Jonas, angående vilken kloss i Jenga han tycker att hon ska ta ut åt honom så att inte tornet rasar och han förlorar: "Och hur mycket är den värd? Ge mig ett erbjudande jag inte kan motstå." Så bra att man undrar om det inte är regisserat.

Jag har pyntat inför julen också. Eller får de två veckor jag hinner vara här innan jag, den 15:e december, drar upp till Kiruna i dryga tre veckor. Och hunnit med både en choklad och en vaniljglögg har jag, hemma hos Daniel och Maria som hade adventsfika.

Undrar om jag kommer att komma mig för att baka pepparkakor i år... eller om jag bara kommer att äta upp degen, som vanligt?

Inga kommentarer: