fredag 19 december 2008

Blåsig vinter

Haha, visst låter det som en dålig svensk skräckis. Titeln på inlägget alltså... Och när jag kommer att tänka på det, har det kommit några svenska skräckisar på senaste åren? Visst vi har ju den bioaktuella Låt den rätte komma in, but other then that... Jag kommer bara att tänka på Svart Lucia och Besökarna. Annars så är det ju lite dansk 90-talsfägring med Sista timmen och Nattvakten.

Nå väl... nu är jag i alla fall framme i Kiruna. Man skulle fotat nåt kort och sattit in på datorn... Men jag har inte med min min sladd mellan mobben och datorn... dock kanske jag får nalla mina föräldrars kamera, som ju egentligen är en gåva från mig så... Men tillsvidare så får ni nöja er med en bild från nätet istället...



Jo jag vet... den är som den är, bilden. För sörlänningar ser den säkert fin ut och mysig och trollsk, kanske till och med, men för någon härifrån (Kiruna), så blir den nog lite over the top. Men, den representerar ju ändå en del av Kiruna. Det är kyrka och det är vinter.

Nog om det nu... Jag har ju helt glömt bort, kanske för att jag inte riktigt har smält det ännu själv, men... Jag har skaffat mig en lägenhet i Örebro! De ringde här om dagen från ÖBO och sa att de två innan mig har tackat nej, så då fanns den till mitt förfogande om jag ville ha den, och det ville jag nog. Det är bra hyra, bra planlösning och tillräckligt med kvadratmeter. Läget är bra, inne i stan, mot söder. Ja, inflyttning är 1:a mars (eller 2:a då, tänker jag mig då 1:a är en söndag). Kom och hälsa på mig då! Men jag antar att det blir med om det senare i vår i bloggen.

Uppe i Kiruna pågår repetionerna inför nästa års nyårsrevy för fullt. Och detta är inget undantagsår, utan jag blir med, som vanligt. Så nu är det rep nästan alla av årets återstående dagar. kom till Folkets Hus under speldagarna 1-5 januari 2009 och kolla in den. I år är namnet Da Capo.

5 kommentarer:

Anonym sa...

okej jag kommer!

Beta sa...

Låt den rätta komma in är ju bra. Ännu bättre i bok men bra i film oxå.

Rhodry sa...

math: Det är bara att komma upp. Det är på tiden att du får uppleva lite riktig vinter.

Luke: ja visst är det så, boken var bättre, men är den nästan inte alltid det? Du kommer inte på några andra svenska skräckfilmer då?

Eva-Lotta sa...

Blogga oftare din sopa. =)

Beta sa...

Jag kan bara komma på Evil Ed där bla Gert Fylking skådespelar. Splatter som var bra har jag för mig, inte värd att köpa men att se en gång.