onsdag 27 augusti 2008

A scone or a clone

Snart dags för avresa. Jag och Sarah sitter på msn och pratar bussar. Vilken är egentligen den bästa att ta om man bor längst ner på Studievägen? 12:an eller 17?

Än har jag inte hunnit med att packa allt, men de mesta av kläderna är i alla fall nere. Räcker det med 13 tröjor om man ska vara borta i 12 dagar? Och vad är det nu igen för eluttag i Nederländerna? Jag tror det är det vanliga, dvs. det svenska :) Jag får väl fråga Paul, men det blir ju pinsamt tillslut om jag inte kan minnas det, då jag varit där två gånger innan.

Sarah tycker jag ska komma i stämning och lyssnar därför Loreena McKennitt på min Winamp.

Sedan så blir jag smsterroriserad av HostelWorld och Inverness Student Hotel. Fick precis mitt sjätte sms, med samma gamla info. Det är väl de bilaterala förbindelserna som spökar. Det är ju inte första gången det hänt och lär nog inte bli den sista.

Hoja, nu är det verkligen igång. Sitter och pratar om tåg med min kompis Paul nere i södra Nederländerna och med Sarah pratar jag om hur det egentligen kommer att bli att köra bilen på "fel" sida av vägen och vem som ska göra det av vår lilla kvartett.

Det får bli sign off för mig nu. Men det blir kanske en eller två små inlägg från utlandet. Eller när jag kommit ner till Nederländerna i alla fall, då jag kommer att ha tillgång till både dator och internet.

Inga kommentarer: