måndag 11 augusti 2008

Money makes the world go round

Hej igen... igen!

Jag tror jag gjorde ett sånt där rookie-misstag. Jag råkade trycka på sökknappen och vips så var allt jag hade skrivit borta. Det är ju egentligen nåt jag borde vara medveten om, för det är ju sånt man gjorde på det glada 90-talet när man skrev mail. Men tydligen så gör man det än idag...

Det jag ville ha sagt här innan var ju att helgen har varit hektisk på Örebros enda, öppna, biograf under sommaren. Folk har tydligen bestämt sig för att se de där filmerna de aldrig hade tid till för några veckor sedan, när solen gassade som allra bäst. För er som inte vet, och för er som inte kunnat räkna ut det ännu, så jobbar jag på sagda biograf, något som gör mig väldigt glad när jag får utnyttja mitt personalkort för att gå på gratis film, en löneförmån som sparat mig åtskilliga tusenlappar.

Vad jag mer tänkte göra var att introducera mig ytterligare lite. Jag bor i en korridor vid slutet av Tybblegatan, alldeles vid rondellen till La Université de Örebro. Än så länge habiterar jag korridoren själv. De andra fem som bor här har än så länge inte dykt upp.

Idag är min lediga dag, och imon med. Så nu ska jag bara njuta lite extra av att inte behöva göra någonting, även om det blir spelkväll i afton. Jag älskar spelkvällar. Allt från Tabu, Brainstorm och Trivial Pursuit till RISK och det nyfunna Fury of Dracula.

Ni ringde min kompis och ville att vi skulle träffas uppe på stan och inmundiga en liten munsbit innan allt spelade dras igång, så jag måste synda iväg. Gott med mat, det är bara det att den eviga frågan genast dyker upp; var ska vi käka?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag röstar för Rosalitas