söndag 17 augusti 2008

Didrik, det luktar räv i ditt rum!

Det ser illa ut i mitt rum. Kanske inte så illa att det börjat lukta räv (eller att man behöver vada som en stork för att komma fram), men det är ju inget rum som tåls att bjudas in till. Men jag förbättrar mig ständigt, babysteps... babysteps. Jag hinner med att göra en film hylla här, plocka undan lite gamla böcker där. So, i'm getting there.

Jag blev uppmanad av min kära vän Katta Li (för fullständigt namn och adress till Katta Li kontakta mig på min mail) idag att blogga lite om tuggummin (eller toy, som vi kirunabor säger). Det finns faktiskt en hel del att säga i ämnet, hur trivialt det än kan tyckas (dock inte lika mycket som det finns att säga om mjukglass och alla dess tillbehör, men nu är sommaren över så det får bli ett diskussionsinlägg angående det till våren, and believe me I will...). Jo, dels så är tuggisar väldigt bra när vissa behov behöver uppdämnas (säger man så?), så som ett oerhört sötsug. Då ska man ha laddat hemma med diverse toy. Och här pratar vi inte om att ha en Stimorol Orginal och en Extra Silver, utan ett minimum är sju sorter, men det går lika bra att ha det dubbla. Man kan se det som sin alldeles egna toybar.

Det finns ju vissa smaker som går bättre ihop med andra. Jag menar alltså att man ska (precis som med allt annat i livet) blanda olika sorter. Ett bra exempel är Stimorol Orginal och Extra Strawberry. Smakerna kan tyckas udda att blanda men ger jämn balans av båda smaker. Ett annat exempel är V6's nya Green Tea Jasmin och Stimorol's Ice Citrus Crush (som kan vara svår att finna, så köp på er flera paket om ni nån gång stöter på den). Smaken påminner lite lätt om Grön Extra, ett tuggummi som för övrigt går bra att kombinera med i princip alla andra tuggummin.

Ja, det här är ju bara ett litet smakprov av alla smaker man kan kombinera, men prova på, för om ni frågar mig så är det bästa i livet att blanda. Ett nytt tips som jag dock inte hunnit testa själv är körsbärstomater och Läkerol Salmiak, men det är något jag får testa på snart.

Sedan har jag fått klagomål på att min Om mig här till höger ------>
skulle vara för lång. Är den det, vad tycker ni? Ska jag korta ner den, gömma den eller rent av förlänga den? Skriv förslag i kommentarerna.

Så var min jobbhelg över och jag tänkte njuta av fem hela dagar då jag bara är ledig. Detta borde innebära en hel del spelkvällar, om jag får bestämma och det har ju nästan blivit lite av en tradition att köra det åtminstone en gång i veckan. Kanske hinns det fem stycket? :)

Hoja, man kanske ska ta och lägga upp nån bild här också, så att det blir lite mer ombonat på bloggen. Men vad fan skulle det vara? Kanske en på det här ofattbara stöket i mitt rum? Jaa... jag kan göra en före- och efterbild. Då ska jag prångla upp en förebild (haha!) här då, om jag kan joxa mig igenom alla inställningar.

FÖRE

1 kommentar:

Anonym sa...

hihi.. alltid lika kul att läsa här! Ser fram emot rader av snack om glass orgier,tv serier och ett o annat sammhällsproblem..hehe ;)!
you Rock! Knudis

*INA*