fredag 22 augusti 2008

Hur ska jag veta att ni ringer öpp då, om jag skulle lämna telefonnummret, dårå?

Jag håller på att bleka mitt hår. Det är en tradig syssla. De svider i hårbotten och man blir väldigt stel i nacken (ungefär på samma sätt som när man webcammar) och man har liksom inget att göra medan det verkar. Det är lite som att ha en fotboja, kan jag tänka mig. Så här kan det i alla fall se ut:

Men nåt som jag dock gillar med det är hur man kan forma olika frisyrer. Jag önskar att det skulle komma nåt sånt här gojs som man sätter i hårt som verkligen håller det på plats men som ändå gör att man kan gojsa till det när man vill, lite som hårblekningsgojset. Men jag tänker att man nog helst inte ska luta sig mot nåt då, då det säkert kommer att kleta av sig.

Snart är det dags för vår lilla resa till Skottland. På torsdag åker jag och Sarah till Arlanda och möter upp Anne där och så åker vi tre till Edinburgh och möter upp Katarina (a.k.a. Kiruna-Kattis) på Inverness-tåget. Vi har även tagit oss för att hyra en bil när vi kommer fram till Inverness. Den ska vi hatta omkring i, på fel sida av vägen(!). Det råder fortfarande delade meningar om hur vi ska fördela körningen.

Och för er som suttit som på nålar och undrat hur städningen av mitt rum går... ja ni får ge er till tåls ett litet tag till... men jag kan säga som så... I'm making progress... :)

Nu blir det jobb hela helgen. Jobb blir det, Arn går nämligen upp imon, fredag. Fast på ett sätt så känns det lite skönt. De här fem lediga dagarna jag haft nu har varit otroligt sega, när man inte gjort annat än suttit hemma. Man blir helt förslappad. Man orkar inte ens tvätta sig, när man ändå inte ska träffa nån... Jag lovar dock att tvätta och raka mig till imon.

På tal om morgondagen, som ju tekniskt är idag, så kommer min nya datorskärm jag beställt. Jag hoppas att allt funkar och det bara är att koppla in den, men man vet ju aldrig. Tänkte precis här att tänk om datorn och skärmen inte är kompatibla med varandra? Sånt där har man ju hört om. Åh, då blir jag lessen. Och arg. Inget gör mig så arg som datorer som krånglar. Ni som känner mig vet hur sällan jag blir regelrätt arg. Men som jag sa till Katta Li och Ina här om sistens, I go Nattugglan när min dator krånglar.

Inga kommentarer: