onsdag 19 november 2008

Singstar-frenzy

Det är med en sinande kassa jag sneglar på de nya SingStar-spelendiscshop.se. Det har kommit en del nya som jag är lite småsugen på, eller har SingStar-kulmen varit nådd för åtskilliga månader sedan och är det bara min samlarhysteri som gör sig påmind. Behöver jag verkligen ABBA-skivan eller Boybands vs. Girlgroups? Hur mycket kommer jag att sjunga på dem? Jag avvaktar, i alla fall tills lönen kommer nästa vecka...

Något annat som gjort sig påmind är min uppsats i Filmvetenskap C som han inlämningsdatum den 12:e januari. Länge kan tyckas, men lite "ledigt" hade man väl tänkt i jul och nyår, och där med går ju två veckor bort. Det är dags att börja ta tag i läsandet, som ju är min stora stötesten.

Jag och KK var på It's a free world... här i förra veckan på Roxy. En riktigt bra film om framtidshopp och girighet och hur det verkligen kan se olika ut i utnyttjandet av människor i utsatta situationer och hur handlandet av hanterandet av människor kan ta sig olika uttryck. Nu i veckan är det dags för Wong Kar-wai's My Blueberry Nights efter en lång väntan. Dock har jag inga förväntningar på denna film, så det blir spännande att se vad karl har hittat på den här gången.



Jo! Jag har ju lyckats med att införskaffa både gamla Monopol och ett inte lika gammalt TP. Så nu tycker jag att det är dags för spelkväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej håkan, ha inga förväntningar. En vacker film om man inte förväntar sig något. Men jag hade höga förväntningar. Du kanske redan sett den?

Rhodry sa...

Nej jag hade nog inte förväntat mig så mycket heller. Wong Kar Wai är inte en av mina favvoregissörer. Han gör snygga filmer och har ett väldigt poetiskt berättardrag, men det är inget för mig...