fredag 21 november 2008

Kommunister och smarta människor

Titeln idag syftar inte på något annat än den här roliga konversationen jag hittade på tjuvlyssnat.se för några dagar sedan:

Älvsjömässan, Stockholm
Två tjejer ~18 pratar med varandra på väg från mässan.
Tjej 1: Alltså, han är ju kommunist! Fatta att vara det, man måste kunna allt om alla revolutioner.
Tjej 2: Jag är glad att du inte är kommunist. De är dumma i huvudet!
Tystnad.
Tjej 1: Människorna här på mässan var ju sjukt duktiga. Skönt att få träffa lite smarta människor för en gångs skull!

Jag tycker bara att den är så talande för hur folk ibland faktiskt tänker, om än undermedvetet. Den visar att vi alla har en hidden agenda som kommer fram när man slinter med tungan och tankarna.

Just nu skriker min kropp och hjärna: "Gaaaahg! Neeej! Jag vill inte!"
Och detta för att jag inte vill... plugga just nu. Sitta och skriva ner till en så kallad PM-ventilering på tisdag. Pust OCH stön. Men jag antar att det inte går att komma ifrån. Man får ta tjuren i vacker hand, som det så fint heter.

Var på stan idag med Sarah och KK. Satt och fikade lite och pratade bort två timmar, bara så då... på 40 min. Visst är det konstigt hur tiden flyger. Snart bär det av upp till Kiruna igen... ja för jul- och nyårsfirade. Har inga egentliga planer på att flytta tillbaka dit, som det ser ut nu. Men det är klart... det börjar bli dags att hitta nåt mer att göra än att studera konstant...

Nu har jag sett klart Star Wars-trilogierna och måste säga att jag känner mig rätt nöjd. Roligast var nog den där 2, 5 timmar långa dokumentären som fanns med i Episode IV- VI boxen. Dokumentärer är fan roliga. Kommer att sakna att inte se några på Stockholm Filmfestival i år :'(
Pengar och lathet får mig att stanna hemma i år. Kanske bra med ett sabbatsår än då.

Inga kommentarer: