tisdag 31 mars 2009

Grattis alla midsommarbarn!

Det är ju i dessa tider som man inser att, fan vad det pippas under veckorna kring midsommar. I alla fall i slutet på 70-talet, början på 80-talet. Men jag är säker på att det gjort det sedan urminnes tider. Det är sommar och det är sol och, ja allt det där som gör att romanserna spirar.

I alla fall, så säger jag grattis till alla som fyller nu i veckorna. Ni är några stycken. Själv har jag tänkt mig som ett oktober barn, men är nog snarare frukten av ett septemberomfamnande.

Just nu tänker jag på ESC. Ja jag vet, det går inte att undvika. Och det är ärndå rätt länge kvar till själva tillställningen går av stapeln. Passar på att rekomendera lite bättre musik nu, här intill. Jag vet inte om ni fick chansen att lyssna på Bulgariens bidrag. Den gör nästan lika ont att höra som kvinnan i klippet i förra inlägget måste ha fått när hon ramlade ner från sin vindruvsbalja.




Nej då finns det annat som faktiskt kan rekomenderas. Kika som sagt in listan här bredvid.

Jo just. Har hittat en ny serie!
Som att jag behövde mer att titta på, men jag bara älskar filmer/serier där de åker tillbaka i tiden, byter plats med varandras kroppar, eller bli unga på nytt. Denna heter Being Erica. Hon får chans att ändra på sitt förflutna genom att åka tillbaka i tiden i sin egen kropp. Och på tal om att bli ung på nytt, snart kommer Seventeen again med Zac Efron. Do not miss!

Inga kommentarer: