tisdag 17 mars 2009

Spanska 101

Nu är det dags för att lära sig nåt nytt. Eller nygammalt för mig. Ina har gett mig glosor att träna på. Det är tid att damma av mina kunskaper i det spanska språket. Så nu är det verb som gäller och så blir det glosförhör i slutet av veckan och sedan får vi väl börja träna lite adjektiv och substantiv så att det går att bilda meningar. Lite böjningar minns jag förtfarande. Soy, eres, es, somos, sois, son, har etsats fast i min hjärnbalk för all framtid.

Jo och nu lyckades jag fota en liten bild av Nya Lägenheten. Det som syns på bilden är en skymt av sovalkoven till vänster, och sedan kokvrån i mitten och början av vardagsrummet i förgrunden. OCH min nya soffa, som jag själv skruvat och monterat ihop (med lite hjälp av en ÖBO-man med skruvdragare ;)



Jo, just ja. Jag var ju på Milk igår på bio. Trots av vissa av mina medgående vänner tror så gillade jag filmen. Men jag vart inte begeistrad, även om det är en sjuk bra, och viktig, film. Jag har dokumentären från 1984 här hemma. Jag tror att den kan ge mig det där lilla extra som jag saknade i filmen. Jo, och Sean Penn... han förtjänade den där Oscarn ;)


Och ja just ja, glöm inte att Robinson börjar på lördag kl 20.00 på TV4. Själv jobbar jag då, så det blir reprisen dagen efter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ho ho! Jaa nu blir det hård träning!! Ser fram emot att viska hemlisar på spanska ..väldigt snart!


Besitos!! ;)