tisdag 27 oktober 2009

Svindel

Idag hände det något absolut lågt på jobbet, lägre än Glocalnet, skulle man om man levde anno 2007 kunnat säga.

Jag blev svindlad på pengar ur min kassa. En kille kom in och ville växla pengar och kollrade bort mig så att han lyckade knipa åt sig en bunt sedlar.

Det värsta nu, efteråt, är att man känner sig så himla bortgjord, på nåt sätt. Verkligen utnyttjad. även om det absolut inte var riktat mot mig personligen, känner man sig dum att man liksom gick på hans trick.

Sen var det ju inte så att jag inte kände att det var något skumt i görningen. Men allt det där kloka, vad man borde gjort, sagt, frågat... det kommer efteråt och man känner att man är, eller kanske numera, var allt för naiv och blåögd innan. Det känns lite som att en del av ens oskuldfullhet har berövats en.

1 kommentar:

Micke sa...

Usch och fy. Ja, dom vet hur dom ska göra. Undrar om det är en medfödd talang eller om någon utbildad dom...?