lördag 5 september 2009

Anonyma näthatare strikes back!

På beordran av vissa näthatarinfluenser, som rör sig runt på webben, har bloggen kickstartat igen. Jag försöker än en gång ta mig samman och skriva nåt. Men det blir som med mitt konto på Helgon, det förfaller nästan lika snabbt som jag aktiverat det igen.

Men hur inne är det med blogg nu för tiden, egentligen? Nu ska man tydligen microblogga oväsentligheter på Fejjan. Det är det som är The It Factor, denna höst. Saker som "Jag har köpt en hammare på Clas Olhson idag" eller "Jag har så tråkigt, underhåll mig", skrivs flitigt. Jag gör mitt bästa för att på min msn hålla jämna steg. Som nu försöker jag verkligen hitta det minst upphetsande som hänt mig varje dag och skriva ner det i kommentatorsfältet. Och det verkar funka, för ingen har bemödat sig att kommentera mina små glimtar av det mest meningslösa i mitt liv just nu.

Hösten är här och kanske är det därför mörksinnet kommer över en. Jag har hunnit vara sur en hel dag nästan, igår. Men som ni som känner mig vet, så kan jag inte vara sur mer än 30 min åt gången. Istället för att vara sur, gå och se Inglorious Basterds, Tarantinos nya, på bio. Detta är Quentin när han är som mest finurlig

Inga kommentarer: