lördag 18 april 2009

Internet-censur

Det är inte bara Pirate Bay-killarna som råkar illa ut, när det vankas internet-censur, utan även jag. TV-kanalen CBS har på sin hemsida bestämt sig att det inte ska gå att se klipp från Survivor om man inte bor i den geografiska zonen där klippet är visningsbart, vilket uppenbarligen Sverige inte är! Hello, Kina och internet-censur! Sen att vi i Sverige inte har sett de nya avsnittet som klippen refererar till är ju inte mitt problem.

En annan sak jag tänkt på är när man läser insändare. Jag tycker personligt att det är kul att läsa om folks problem och detas funderingar kring saker och ting. Ja, allt är ju inte roligt, men har det att göra med sex eller kärlek eller känslor så läser jag gärna. Man tar sig igenom raderna av frågor och undringar. Hur ska de göra? Pojkvännen är si, flickvännen vill inte så. Och sen slutar man läsa. Eller man läser de första raderna i det mycket ängre svaret från Fråga Åsa-Åsa eller Fråga Linn-Linn, men sen trötnar man ganska snart.

Det visar sig att man inte är så jävla intresserad av att veta hur personen ska lösa sitt problem/bekymmer. Man vill bara åt själva eländet, olyckan, misären. Så man kan gotta sig i det och tänka, stackare han/hon vet inte mycket. Vilken jävla soppa hen har hamnat i. Jaja... vad står det på nästa uppslag? Mmm... nudelpaj... låter gott...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nudelpaj!? ja, personligen tycker jag inte att det låter så väldigt gott.. =)

Rhodry sa...

Jo men det låter väl smarrigt... Allas veckotidning måste ju ha nåt nytt att komma med. Eller så få de väl köra på sin ungsbakade rödspätta för 37:e gången i ordningen...